9 juli 2012

Njuta av det man har




Nu blir det många suprlativ.
Heeelt underbar weekend har vi haft! Vi har ätit så galet god mat, druckit massor av vin, bott på ett helt fantastiskt hotell, skrattat sååå mycket, myst och haft det helt enkelt toppen!


Jag kan verkligen rekomendera Hotel Skeppsholmen, frågan är om det går att hitta ett bättre hotell i Stockholm? Vilken oas mitt i storstaden! Snygga rum inredda av Claesson, Koivisto och Rune, helt sanslöst god mat i hotellets egen restaurang, en underbar uteplats och vilket läge, jag säger bara vilket läge! Mitt bland stora lummiga kastanjer vid Ridarfjärdens strand (tror jag det var, rätta mig om jag har fel), inhyst i vackert renoverade k-minnesmärkta regementesbyggnader från 1700 talet ligger detta übermysiga hotell, som vi garanterat kommer att återvända till!


Den asiatiska maten på Berns var också helt bäst!
Jag gillar entligen asiatisk mat, men klarar bara inte av kina/thaimaten på restaurangerna här i stan, så det var toppen att få riktigt "fin" asiatisk mat, för det var det länge sedan jag åt! Alltså kan jag rekomendera även det för eventuella Stockholmsresenärer!


Nu är det hur som helst slutrest för oss på ett tag och dags att njuta av det vi har här hemma. Förra året planterade jag en hel del växter som nu växt till sig. Riktigt lummigt och fint har det blivit i trädgården!




Längs det trista planket växer röda klätterrosor och murgröna. Jag hoppas att de så småning om kommer att växa ihop och täcka hela sträckan.




En pion hade jag sedan tidigare, en tafflig rackare som nästan aldrig blommat. Jag delade den i tre, planterade ut de på olika platser och i år har jag fåt några riktigt vackra blommor!




Denna lilla vita ros har fått flytta så många gånger så den hinner aldrig riktigt rota sig tror jag. Nu skall den nog få vara ett tag så kanske den också växer till sig.




Säga vad man vill om gula blommor, men Peacerosorna trivs och blommar rikligt och länge så de får vara kvar, trots att de är de enda gula blommor jag har och de passar väl in "sådär".


Nu skall det bli otroligt skönt att krypa till kojs, är sååå trött, för särskilt mycket sova blev det inte direkt i Stockholm.... Hihi!!!


Helena





10 kommentarer:

Johanna sa...

Åh, det låter som en toppen weekend! Och vad mycketfina blommor du visar:) Ha en fin måndag,

Kram Johanna

Unknown sa...

Ingen dålig trädgård du har, såå vackert!
Låter onekligen som ni haft en underbar weekend, blir så avis..
Ska visserligen på ett stort 2-dagars bröllop i augusti i Stockholm, bo på lyxigt hotell mm, men jag känner mest ångest att vara ifrån barnen :(
Lillan kommer ju bara vara 6 mån..

Ha en underbar måndag!
Kram Catta

mammaxtre sa...

Vilken härlig weekend du/ni haft. Vad mysigt!

Ha det fortsatt bra.

Lena - gott för själen sa...

Vad härligt ni verkar ha haft det. Tack för tipset om Skeppsholmen.

Vacker trädgård. Det är så härligt när man ser hur det växer och frodas.

Kram Lena

Milla sa...

Härligt! Jag brukar få nyhetsbrev om hotell Skeppsholmen, man kanske skulle ta en tur... Jag har varit där på Skeppsholmen tidigare, i amiralitetshuset hos en kund jag hade där en gång för länge sen. Vilket kontor de hade där bland alla fina husen. Peacerosen är så vacker, den SKA sticka ut där bland allt det andra, då syns den allra bäst. KRAM Milla

Anonym sa...

Ååååå vad jag önskar jag vore mer som du!!! Duktig, ambitiös och ett driv som jag tyvärr saknar=( Älskar att läsa din blogg....ha en riktigt skön sommar/Kram Marie

Anonym sa...

Älskar dessa tips från bloggare om bra hotell, restauranger, konditorier, platser osv från bloggare!!
Till det hotellet skall vi absolut åka!
Kram

mitt liv som jag sa...

LÅter som en fantastisk helg! Fina bilder. Ha det så bra!

Kicki i Åre sa...

Låter som ni haft det toppen!
Vackra bilder från er trädgård!

Kramar från 30 grader på Rivieran :)

Unknown sa...

Det är mitt frukostfavvo ställe på helgen, Ligger på min runda med hunden:-) Riddarfjärden ligger på andra sidan Slussen dock:-)

Related Posts with Thumbnails