21 maj 2010

En enkel tulipan!

.
.
Tänk, för något år sedan planterade jag mängder med tulpanlökar i mina rabatter, och det har varit så fint varje vår sedan dess! De hade förökat sig och fyllde rabatterna med sina vackra färgglada blommor! Så plötsligt i år kom det knappt en enda blomma, bara en massa blad!! Hallå, vart tog blommorna vägen??




 
Jag fick riva upp var endaste en, och rabatterna gapade tomma i väntan på sommarblommorna...





Idag såg jag något som drog min blick till sig, något röd/orange som stack upp bakom den stora komposthögen! En vacker brandgul tulpan hade fått fäste i jorden där bakom och stod nu där och hoppades att någon skulle se den!





Den vackra blomman fick följa med in, och jag fotade den lite här under kvällen!  

.

 

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails