29 december 2009

Måla svart

.....
.....
"Familjen Ek" måste nog börja slänga ut vissa pinaler, jag är evinnerligt trött på ek! Köksbordet måste bort, och sideboardet i vardagsrummet (som bara är sååå fel) skall nog bli svart. Grejen är bara den, att jag tänker göra det när älsklingen är bortrest, och för att det skall bli en succé när han kommer hem, måste allt dit på en gång! Bordet, kuddarna, tavlorna, nya ljusstakar osv. Han saknar nämligen fullständigt förmåga att föreställa sig hur saker blir när det blir klart...
.............
Letar förresten varje dag, på Blocket, efter ett stort (då menar jag stort), rustikt träbord till köket. Vi har moderna vita stolar i plast och krom som jag tror skulle göra sig bra ihop med ett svartmålat stort bord.
.........
Här kommer lite köksbord från inspirationsmappen!
.....
!

.........

Samtliga bord i den här lilla samlingen skulle vara så himla snygga i högblankt svart, i mitt kök!

...........

6 kommentarer:

Anonym sa...

Fina bord! Det kanske kan löna sig att checka hur mycket en lokal snickare vill ha för att göra ett bord. Det kanske inte blir så dyrt om bordet saknar en massa snickarglädje såsom det sista på dina bilder. Lycka till! Hälsningar annika

lugna gatan sa...

Håller helt med dig, är väldigt trött på all ek som vi har hemma. Försöker också byta ut vissa möbler hemma, men det går trögt då mannen i huset tycker att det vi har funkar bra... Tur att man har sin kvinnliga list, till slut får jag oftast som jag vill ändå. (även om det ibland tar lite tid)

*hoppas på lite före/efter bilder=)

/Jeanette

Johanna sa...

Usch ja! ek går helt bort. Svart känns fräscht nu, tycker jag. men jag är en riktig fegis...

Fina och inspirerande bilder du visar!

Livet de la crème sa...

Vad roligt att ta tag i en riktig hemma-makeover! Låter som om det kommer att bli jättesnyggt när du är färdig. Knepet med mannen är att få honom att tro att det egentligen är hans idé, alternativt att göra som du tänkt - att ställa honom inför fullbordt faktum :)

På vår udde! sa...

Annika: Efter helgerna skall jag söka upp en snickare!

Jeanette: Jag använder också min kvinnliga list och får nästan alltid som jag vill, även om det kan ta lite tid...

Familjen i Uttran: Jag varierar mellan de två metoderna du beskriver. Alternativ två passar bäst för detta tillfälle! Får det första alternativet krävs den kvinnliga list Jeannette talar om!

Kram på er!

Anonym sa...

Om det är äkta fanér (alltså inte laminat) så funkar det ju att måla om eken. Du kan svartbetsa om du vill få en mörkare yta, vitolja eller helt enkelt måla i vilken färg du vill!

Related Posts with Thumbnails